شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
فف

حوزه/ حجت الاسلام حاجیوند گفت: با وجود گذشت بیش از ۶ سال از زمان سیل پلدختر، اما محورهای سیل‌زده پلدختر همچنان قربانی می‌گیرند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجیوند امام جمعه شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، با اشاره به اینکه این شهرستان به ۳ استان راه ارتباطی دارد، اظهار داشت: از شمال به مرکز استان لرستان، از غرب به استان ایلام و از جنوب به استان خوزستان شهرستان پلدختر راه ارتباطی دارد.

وی با اشاره به اینکه هر سه مسیر ارتباطی حیاتی هستند، ادامه داد: مسیر غرب به دلیل انتقال مواد سوختی از ایران به عراق و بالعکس و تردد کامیون‌ها از شهرستان پلدختر یک جاده ترانزیتی است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام حاجیوند به وضعیت جاده خرم آباد- پلدختر نیز گریزی زد و گفت: این جاده از قدیم الایام دارای مشکلات زیادی بوده، اما متاسفانه در زمان بروز سیل، به صورت گسترده تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آن، پروژه ملی برای بازسازی جاده با احداث ۳-۴ تونل شروع شد تا علاوه بر حذف نقاط خطرساز و پیچ‌های خطرناک یک جاده امن احداث شود، اما از آنجایی که پروژه اعتبار مالی بالایی نیاز دارد خیلی کُند پیش می‌رود.

امام جمعه شهرستان پلدختر بیان کرد: با توجه به وضعیت فعلی جاده، پرپیچ و خم بودن و کوهستانی بودن آن، نداشتن علائم راهنمایی، ایمنی و نیوجرسی رانندگی در آن بسیار پرخطر است.

وی ابراز کرد: وجود این شرایط باعث شده تا هرازگاهی شاهد تصادفات مرگبار در این محور باشیم و برخی خانواده‌ها، عزیزان خود را از دست بدهند.

حجت الاسلام حاجیوند اظهار کرد: اتمام این پروژه نیازمند حمایت ویژه دولت است و می‌طلبد تا مجموعه‌های غیردولتی که دارای توان مالی لازم هستند، در این مسیر یاریگر استان باشند.

وی اضافه کرد: هر چند رقم خوردن این شرایط نیازمند پیگیری‌های استانی و ملی است، اما این در حالی است که اگر شرایط به این سمت و سو نرود مسئولین شهرستانی به تنهایی توان رفع این مشکلات مالی و عمرانی را ندارند.

امام جمعه پلدختر، تصریح کرد: عدم تکمیل این جاده در این بازه زمانی، خسارات و لطمات زیادی به توسعه شهرستان پلدختر وارد کرده است.

وی ادامه داد: البته با احداث آزادراه خرم-زال موجب شد تا تردد خودروها از شهرستان پلدختر کاسته شود و خسارات اقتصادی و توسعه شهری زیادی به شهرستان وارد شود.

حجت الاسلام حاجیوند ابراز کرد: در صورتی که جاده فعلی شهرستان پلدختر بازسازی و احداث شود، جان و مال مردم نیز حفظ می‌شود و موجب می‌شود تا مردم شهرستان از وضعیت فقر نسبی که از آن رنج می‌برند خارج شوند، زیرا با تردد خودروها از محور خرم آباد-پلدختر و حضور گردشگر در سطح شهرستان، اقتصاد شهرستان هم تغییر می‌کند.

امام جمعه پلدختر اظهار کرد: پلدختر یکی از شهرستان های قدیمی و با سابقه کهن در لرستان است و میراث فرهنگی آن نشان می‌دهد که سکونت در آن قدمت چند هزار ساله دارد.

وی گفت: این در حالی است که به نسبت ظرفیت‌ها، آنگونه که باید و شاید به توسعه دست پیدا نکرده و بروز سیل و عدم بازسازی به موقع آن نیز مزید بر علت شده و حتی موجب شد تا شهرستان به عقب برگردد.

حجت الاسلام حاجیوند تصریح کرد: خواست و مطالبه همه مردم شهرستان توجه و نگاه ویژه مسئولین استانی و به‌ویژه کشوری به شرایط خاص شهرستان است و لازم است تدابیر ویژه‌ای جهت خروج این شهرستان از شرایط فعلی در نظر گرفته شود، تا مردم با دیدن رنگ و بارقه امید و توسعه در شهرستان بتوانند به بهبود شرایط امیدوار باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha